2015. április 11., szombat

Hasznos kifejezések, amiket mindenképpen vess be az angol szóbeli nyelvvizsgán - 1. rész

Most, hogy kiveséztük a szóbeli nyelvvizsga feladattípusait (interjú, képleírás, szituációs feladat) és a kiejtést (itt), nézzük meg, mik azok a kifejezések, amikkel érdemes felvértezned magad. Ezektől nem lesz száraz a mondanivalód, természetesebben vezetik a gondolatmenetedet, ráadásul növelhetik a kommunikációs pontszámodat. 


Ebben a részben a legalapvetőbb kommunikációs eszközt, a véleményed kifejtését szeretném színesebbé tenni. Nem baj, ha a saját véleményedet eddig mindig az "I think" kifejezéssel vezetted be, de jó ha tudod, hogy ennél sokkal többféleképpen mondhatod el ugyanazt. Magyarul sem csak azt mondod, hogy "szerintem, szerintem, szerintem", hanem bejön még az "úgy vélem", "szerény véleményem szerint" és a többiek.

I think =
  • I believe ...
  • I suppose  ...
  • I feel ...
  • Personally, I think ...
Szerintem =
  • In my opinion, ... 
  • In my view, ...
  • As far as I'm concerned, ... (ez az én személyes kedvencem:)
  • The way I see it...

Párbeszédben, például a szituációs feladatban, pedig érdemes visszakérdezned a vizsgáztató véleményére. Ezzel időt és értékes pontszámokat is nyerhetsz :D Az egyszerűbb "What do you think?" helyett pedig használhatod az alábbi kérdéseket is.

  • What's your opinion of ...?
  • How do you feel about...?
  • How do you see ...? 

A továbbiakban többször fogok még jelentkezni hasznos kifejezésekkel. Legközelebb azonban a hallott szövegértés vizsgarészhez kapcsolódó tanácsaimmal jövök. Persze szóljatok, ha jöhetnek sűrűbben is a kifejezések :D 

Végezetül álljon itt az én véleményem a mai napról:

The way I see it, I would deserve to visit this seaside.


További leckék a hasznos kifejezésekről:

Javaslattétel




Nézz fel a Facebook oldalra is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése