2015. április 15., szerda

Csiszoljuk együtt a kiejtést!

A mai napon egy olyan érdekességet ajánlanék Nektek, ami engem is meglepett. Éveken át küzdöttem (és a mai napig is teszem) az angol kiejtésem csiszolásával, mert a tanulmányaim kezdetén még nem tartottam fontosnak a megfelelő kiejtést. Az egyetemen azonban éreztem a lemaradást, próbáltam is tenni az ügy érdekében, több kevesebb sikerrel. 

De nem rég rátaláltam néhány oldalra, amik lépésről lépésre, szóról szóra építik fel a kiejtésedet. Ezek közül is az egyik legjobb és legérdekesebb az amerikai Heather Hansen videóblog oldala, az


A videók többsége 1 perces és ennyi idő alatt begyakoroltatja a kritikus szavak kiejtését, több lehetőséget is felvonultatva. Felhívja a figyelmet az amerikai és brit kiejtésbeli különbségekre is.

A blogomba egy idehaza sokszor elrontott szó, az INTERESTING kiejtéséről szóló oktatóvideót linkelek be. Igaz, hogy a videó szövege haladóknak szól, de a kezdőbbek is simán tudnak gyakorolni Heatherrel. Én rákattantam, és gondoltam, Nektek is tetszeni fog.

Mielőtt rákattintotok, jó ha tisztába kerültök egy-két általa használt nyelvészeti kifejezéssel. A sokszor emlegetett syllable szó szótagot jelent, és tudnod kell, hogy az angol nyelv másképpen bontja szótagokra a szavakat, mint a magyar. A videóból ez egészen egyértelmű lesz. A word stress jelentése pedig szóhangsúly, ahol meg kell nyomni a szót. Ha figyeltek a szóhangsúlyra, sokkal természetesebb lesz a kiejtésetek. Ezt saját tapasztalatból mondom :D

És akkor végezetül jöjjön a videó az interesting szó kiejtéséről. Jó gyakorlást! 



További kiejtést csiszoló bejegyzések:

1 megjegyzés: