2015. június 22., hétfő

Mire jó, hogy angolt tanulsz?

Végeztem egy kisebb fajta kutatást arról, mi is lett a 2009-ben végzett legelső osztályom tanulóival azután, hogy leérettségiztek. Arra voltam kíváncsi, mit kezdtek azzal az öt évnyi intenzívebbnek számító angol tanulással, amit együtt, többnyire jó hangulatban töltöttünk. Többségük most 25 éves, tehát többnyire végeztek a továbbtanulással. Az eredmények szerencsére megörvendeztettek.

Több, mint tíz éve, tanári karrierem második évében kaptam meg életem első osztályát. Hatalmas kihívás volt számomra, hiszen akkor került bevezetésre legelőször a Nyek, azaz a nyelvi előkészítő osztály. Megtiszteltetésnek éreztem, hogy a legelsőt pont rám bízták, ezért a legjobbat próbáltam kihozni belőle. Szerencsére a srácok is partnernek bizonyultak ebben.

Most nem térek ki az öt együtt töltött évünkre, mert túl szentimentálisra sikerülne az írás. Tudjuk mind, hogy az első mindig meghatározó, így a 13. H mindig a szívem egy nagyobb részében foglal helyet magának. Az első évben heti 10 óra felett tartottunk nekik angol órákat, majd ez heti 5-7-re csökkent egészen a 13. osztály végére. Kezdő és haladó csoportra oszlottak, és egész szép eredménnyel zárták az érettségi vizsgákat. 2009-re lett jó pár nyelvvizsga és néhány emelt szintű érettségi is.

Arra voltam kíváncsi, hogyan határozta meg az angol nyelv a további életüket. Osztályom volt tanulói egy rövid kérdéssorra válaszoltak az angol nyelvhasználati szokásaikról.

Az érettségi vizsgát követő években további 5 tanuló tett sikeres középfokú angol nyelvvizsgát. Gratulálok nekik innen is!

Az osztályom 80%-a 2009 után is folytatta az angol nyelv tanulását. Valószínűleg továbbtanulásuk során, de tudok olyanokról is, akik magánúton, önszorgalomból nyüstölték tovább a nyelvet. Tehát az osztály nagy részének további tervei voltak az angollal.

A megkérdezettek 60%-a napi szinten használja az angolt tanulmányai vagy munkája során. Vannak, akik angol nyelvterületen élnek / éltek (20%), vannak, akik angolul végezték tanulmányaikat és ezen a nyelven diplomáztak. Vannak, akik angolul társalognak és vannak, akik napi szinten emaileznek. Büszke vagyok rájuk!

A válaszadók majdnem 80%-a olvas angol nyelvű cikkeket a neten. Ez azért fontos, mert az Interneten megtalálható információk 3/4-e angolul lelhető fel. Ha csak magyarul olvasol, szinte alig tudsz meg valamit.

Végezetül hatalmas nagy örömömre közel 90%-uk nyilatkozott úgy, hogy összességében véve hasznára vált, hogy angol tagozatos osztályba járt. Semmilyen kényszert nem alkalmaztam, a válaszadás anonim volt, nem láttam, mely válaszadók mondtak erre igent. Nem véletlen, hogy sokukkal a mai napig tartom a kapcsolatot és mernek keresni, ha valamiben számítanak a segítségemre.

Ők már sikeres nyelvhasználók, nagy részt elérték a céljukat a nyelvvel. Neked mi a célod? Hogyan dolgozol érte?

Nézz fel a Facebook oldalra is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése